آموزشی, راهنما, معرفی

تجارت پر سود با درخت صنوبر

با نهال صنوبر میلیاردر شوید .

مشخصات درخت صنوبر :

درخت صنوبر یکی از نهال‌ های اصیل ایرانی که در خود کشور ایران تکثیر و تولید می‌شود. درخت صنوبر یکی از مهم‌ ترین و پر درآمد ترین درخت در کل دنیا محسوب می‌ شود.
از این رو درخت صنوبر تبریزی بهترین رقم برای کاشت و تولید مختصر، بسیار مفید و عالی می‌ باشد.
با افزایش جمعیت و کم شدن وسعت جنگل‌ ها کمبودی چوب و تولید چوب روی می‌ آوریم، به همین دلیل کاشت نهال صنوبر از مهم‌ ترین شغل‌ های پر سود قرن محسوب می‌ شود.
درخت صنوبر یکی از بازده‌ ترین نهال جنگلی محسوب می‌ شود که سریع الرشد بودن این نهال باعث درآمد فوق العاده می‌ شود. درخت صنوبر که با تنه‌ ای سفید و سبک بودن چوب و چوبی یکدست معروف است، که در قسمت چوب نقش بسزایی دارد. که در شرکت‌ های کبریت سازی تولید کاغذ (کاغذ سازی) ساختمان سازی سردخانه‌ ها کارخانه‌ های مبل سازی مورد استفاده می‌ باشد.
مهم تر که این درخت اصلاً اصرافی ندارد و حتی می‌ توان گفت که اره‌ های درخت صنوبر در تولید صنایع ام دی اف و نئوپان کاربرد فوق العاده‌ای دارد.
نکته بسیار جالب این است که این درخت به سرما از مقاومت بالایی برخوردار است و برخی مناطق که با کم آبی مواجه هستند می‌ توانند این نهال را به صورت دیمی بکارند. چی از این بهتر؟!

نکته بسیار مهم :

حسام علی اصغری مهندس کشاورزی و متصدی بزرگترین نهالستان ایران که با داشتن مجوز رسمی از سوی کشاورزی و سازمان حفظ نباتات در امر تولید و تکثیر سالیانه بالای یک میلیون نهال فعالیت دارد.
که در این اصل اگر حفظ منابع طبیعی و استراحت جنگل‌ ها را کنترل کنیم، این نوع کاشت بهترین نوع اشتغال زایی و درآمد زایی می‌ باشد.

وزن درخت صنابر بعد از ۵ سال :

درخت صنوبر تبریزی ۵ ساله به طور میانگین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. در هر هکتار تقریباً ۱۰ هزار اصل نهال صنوبر کاشته می‌ شود.
از این رو با داشتن متراژ متوسطی از زمین کشاورزی با حساب سر انگشتی می‌ توان برآورد کرد که طرح درآمد فوق العاده و پر سودی برای بهره‌ برداران دارد.

فاصله کاشت :

تگ گفته شده اصول مهندسی و سازمان جهاد کشاورزی این درخت به فاصله‌ های کاشت متفاوتی است که از نظر مهندس حسام علی اصغری مدیر بزرگترین نهالستان ایران (نهالستان نارون کشت) یک در یک یا یک و نیم در یک متر بالای ۲۰ سال سابقه کاری مورد تایید است.

قیمت کیلو چوب درخت صنوبر ؟!

سالیانه این مبالغ قابل متغیر است، از این رو قیمت چوب در سال ۱۴۰۱ به ۸۰۰۰ تومان در کیلو رسید که به همین دلیل با برداشت درخت ۵ ساله با میانگین حدود ۳۰۰ کیلوگرم هر درخت بالای ۳میلیون در هر درخت می‌ باشد که بسیار بالایی در حوزه شغل بلند مدت می‌ باشد.

تعداد کاشت صنابر تبریزی در هکتار :

طبق بیانات قبلی می‌ توان گفت هر کشاورز و باغداری نسبت به زمین و آبیاری نهال‌ ها اصول زمین کشاورزی خود را بهتر می‌ دانند. نمی‌توان به صورت دقیق و کامل گفته شد.
ولی ما با بررسی این نوع کاشت با مهندسین مجرب می‌ توان گفت که با متراژ‌ های زیر و چه تعداد نهال مورد نظر می‌ توان کاشت.

       متراژ                             تعداد در هکتار

  •    1*1                               10.000
  • 1.5*1                                7.000
  •   2*2                                 2.500

تفاوت صنوبر تبریزی و صنوبر کبوده :

  • صنوبر کبوده از نظر سنگینی بسیار سنگین بوده و در ارزش چوب دهی بسیار بالا و باردهی بالایی دارد.
  • صنوبر تبریزی نسبت یه کبوده وزن کمتری دارد.
  • کبوده رنگ سبزی دارد صنوبر تبریزی پوستی سفید با خال های سفید رنگی هست.
  • از نظر قیمت ولی صنوبر کبوده از صنوبر تبریزی گران تر است.
  • برگ درختان نهال صنوبر کبوده نسبت به نهال صنوبر تبریزی رنگ کدری دارد.

درخت صنوبر چه مقدار سرمایه لازم دارد ؟

درخت صنوبر نسبت به قیمت کیلویی هر درخت بسیار ناچیز و ارزان می‌ باشد، که می‌ توان گفت به همین دلیل شغلی پر سود و پر درآمد معرفی شده است با مبلغ بسیار کمی صاحب شغلی پر سود شد.
برای استعلام و مشاوره رایگان در مورد نهال صنوبر تبریزی با راه‌ های ارتباطی ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 1 =