آموزشی, معرفی

بهترین تکنیک برای کاشت نهال بیدمجنون

ویژگی های مهم نهال بیدمجنون :

ارتفاع درخت بیدمجنون تا 15 متر نیز می رود. در مقابل بلند شدن این نهال بیدمجنون شاخه های این درخت به شکل واژگونی شروع به رشد می کند. برگ دهی این نهال به صورت پایین تنه پهن تر و لبه های تیز دارد.
از اینوع رقم برای بسیاری از فضا های سبز شهرداری و برخی فضا هایی که نیاز به سایه هست مورد استفاده قرار می دهند. این درخت یکی از بهترین ارقام برای کاشت در مقابل خانه و ویلا باغ ها می باشد.
بید مجنون یکی از پر طرفدار ترین درخت قرار دارد. و به زیباترین و زینتی ترین درخت محسوب می شود.
این درخت باردهی مثمر را ندارد . این نهال کاملا غیر مثمر و فقط برای سایه اندازی و ارزش چوب دهی آن مورد استفاده قرار می گیرد.
این نهال بیشتر به دلیل ابشاری بودنش مشهور می باشد. که در کشور چین برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. در ایران هم نهالستان نارون کشت ، حسام اصغری شروع به تکثیر این نهال در عرضه کشاورزی نمود. با تکثیر این نهال در کشور ایران باعث شد تا بهترین رقم تزیینی و زیبایی تولید و به فروس برساند .
با ما در ازتباط باشید با مقاله ای کامل در مورد نهال بید مجنون در اختیار شما بگذاربم.

شرایط نگهداری نهال بیدمجنون :

در این بحث شروع به شرایط نگهداری این محصول در انواع مناطق ایران میپردازیم.

آبیاری : درخت بیدمجنون یکی از نهال هایی است که به آب نیاز زیادی دارد . اگرچه این نهال در کنار نهر یا چشمه ای کاشت شود. یکی از بهترین بازدهی از این نهال را می توان داشت. این نهال یک ویژگی که می تواند بسیار فوق العاده باشد این است که : به کم آبی و خشکسالی از مقاومت بالایی برخورد دار است . این درخت بسیار به رطوبت هوا حساس می باشد. چون رط.بن هوا هر چه قدر بیشتر باشد رشد این نهال بسیار خوب و عالی می شود. ریشه های این درخت بیدمجنون اگر در داخل رطوبت یا آب باشد . می توام گفت که بهترین بازخورد را از این نهال ها می توان برداشت کرد .
آبیاری منظم و اصولی و عمیق باعث رشد جوانه های تازه درخت بید می باشد. و از همه مهم تر این نهال در مناطق گرمسیری و نسبتا گرم اگر آب این نهال دیر تر داده شده باشد. برگ های این درخت شروع به سوختتی می شود. برای همین در مشاهده این چنین موضوعاتی می توان گفت که آبیاری منظم و اصولی همیشه در نظر داشته باشید.

جهت خرید نهال بید مجنون یک تا سه ساله با مهندسین ما در ارتباط باشید.

دما : این درخت ها به آب و هوای سرد و نیمه معتدل و گرم بسیار حساس هستند. سردی هوا به رشد این نهال خیلی تاثیر بدی دارد.  در این زمان از این نهال برای بهره برداری می توانید استفاده کنید.
در این مواقع اگر میخواهید در مناطق سردسیری شروع به استفاده کنید. بهتر از مایه کاپشن درختان که در سایت نهالستان نارون کشت موجود است استفاده کنید.

نوع خاک و مواد آلی نهال بیدمجنون :

یکی از بهترین کار برای رشد فوق العاده همین موضوع خاک می باشد. ولی درخت بیدمجنون از این قانون پیروی نمی کند. برای این نهال خاک تاثیر مفیدی ندارد. چون این درخت بدلیل داشتن ریشه های قوی و فوق العاده خودشان تمامی به دنبال مواد معدنی و نیاز های خود را فراهم می کنند. نهال بید مجنون سالیانه تنها به 1 یا 2 بار در سال نیاز به کودهی را دارد. خاک های گلدانی که با کود های پوسیده مرغی و گاوی می باشد. می تواند از این نکات استفاده کرد.

همچنین بخوانید : معرفی درخت صنوبر

روند رشد درخت بیدمجنون :

این نهال سریع الرشد و رشد فئق العاده ای دارد. نهال بیدمجنون در 12 الی 15 سالگی به رشد کامل خود می رسد.
درخت بیدمجنون اصلا ثمر نداردو تنها فقط برای زینتی بودن استفاده می شود. به همین دلیل زیبایی این درخت باعث استفاده در فضا های سبز و زیبایی منطقه می شود. از همه مهمتر از این درخت برای استفاده از دارو های مسکن نیز استفاده می شود .

هرس درخت بیدمجنون :

یکی از بهترین نکات برای رعایت و رشد فوق العاده هرس کردن می باشد. به همین دلیل شاخه های بزرگ این درخت باید سالانه هرس شده باشد. در فصل زمستان و اول های بهار شما می توانید هرس کنید. در هنگام هرس کردن حتما قیچی با آغشته به دستمال و ضد عفونی کنید. بعد از این حرکت حتما شاخه های آسیب دیده و شکسته را از تنه اصلی جدا کنید. برگ های اطراف درخت بید را حتما جمع آوری کنید. تا بیماری های قارچی سراغ درخت هایتام نیایید.

تکثیر درخت بیدمجنون :

قلمه زدن یکی از بهترین روش برای تکثیر این نهال می باشد. با استفاده از شاخه های جوان و با نطفه ها جدید شروع به کاشت در خاک های لومی و ماسه بادی که تیکه های چوبی این نهال شروع به ریشه زایی بکند . بعد از این کار حتما به ریشه های این قلمه از کود هیومیک اسید برای ریشه زایی استفاده کنید. در استفاده از این کود به شما این اجازه را می دهد. که رشد سریع را در سریع ترین حالت ممکن ببینید.

محل کاشت نهال بیدمجنون :

در کنار درخت های بید به هیچ عنوان نهال های ثمر دار نکارید. به دلیل اینکه این درخت از خود شیره و گرده افشانی هایی که می کند . باعث خفگی نهال های مثمر شده و به باردهی این نهال بسیار مضر و خطرناک است. حتما این درخت را با دیگر نهال ها حداقل 8 متر فاصله داشته باشند. این نهال شاخه های شکننده  و نرمی دارد. اگر به کاشت این نهال پرداختید حتما از حصار کشی و با گیر استفاده کنید. تا شاخه های شکسته بیماری ها و آفات مورد نظر به درختان دیگر منتقل نشود.

بیدمجنون پیوندی یا غیر پیوندی ؟

بید مجنون به دو صورت پیوندی و غیر پیوندی تکثیر و تولید می شود. درخت های غیر پیوندی فقط به صورت قلمه ای کاشت می شود. و اما نهال های پیوندی به صورت پیوند شده است.
تفاوت این دو نهال بید مجنون پیوندی و بیدمجنون غیر پیوندی :
در بیدمجنون پیوندی نهال تماما از مقاوت های سرمایی و بیماری بالایی برخوردار می شود. و قدرت درخت پیوندی از قلمه بیشتر می باشد. برای همین دلیل نهال های پیوندی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. در کاشت این موارد نهال شما باید نسبت به محیط خود شروع به کاشت نهال های غیر مثمر بپردازید . چون  این نهال ها باید سازگاری های لازمه را برای کاشت نهال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =